sobota, 22 lutego 2014

Bransoletki Typu Schamballa

 Moja córka zdecydowała się przygotować artykuł o bransoletkach własnej roboty. Jest to typ bransoletek Schamballa.
A to są wyniki jej pracy:

 Materiały potrzebne do wykonania bransoletki:
- 2sznurki po ok.1m
-sznurek ok. 30-50cm
-sznurek ok. 70cm
(wymiary "na oko")
-koraliki bądź inne ozdoby
(do wplecenia)

 Ja w tym wypadku użyłam sznurka woskowanego o grub. 1mm, czterech białych koralików 10mm typu Cyrkonie Swarovski i jedną metalową, ozdobioną bodajże również cyrkoniami, swego rodzaju "kokardkę".

Następnie wzięłam trzy sznurki (dwa dłuższe i jeden krótszy) i związałam w taki sposób, by z jednej strony wiązania było ok. 10-15cm sznurków, a reszta z drugiej strony (krótszy sznurek nie musi tak "wystawać"). Następnie zaczęło się zaplątywanie sznurków (z tej strony, gdzie były dłuższe). Sznurki, które są zaplątywane muszą być w kolejności dłuższy-krótszy-dłuższy, ponieważ dwa dłuższe sznurki są oplątywane na krótszym.


Po pewnej ilości plecień, można wpleść dodatki (ilość plecień zależy od gustu i "widzi mi się", ja na przykład zaczynam wplatać po 20pleceniach). Jako pierwszy wplotłam koralik. Ozdoby są zakładane na krótszy sznurek i są oplatane pozostałymi sznurkami tak samo jakby ich nie było.


Następne ozdoby, przynajmniej ja, wplatam co cztery wiązania. Postanowiłam, że "kokardka" będzie środkową ozdobą i chociaż wplecenie jej nie było łatwe, to jednak się udało.


Kiedy już wszystkie ozdoby zostały wplecione, należało zakończyć wiązanie. Ja w tym wypadku, tak samo jak na początku, wykonałam 20 pleceń, a następnie znowu zawiązałam wszystkie trzy sznurki.






...No ale jak widać, to jeszcze nie jest bransoletka. W takim razie należało z każdej strony odciąć dwa z trzech sznurków (nie za blisko supełka, żeby się nie rozplątał i nie za daleko, żeby sznurek nie odstawał). Na obu końcach powinno nam zostać po jednym sznurku.W takim razie, wystarczy złapać oba te sznurki, ułożyć kółko z bransoletki, którą robimy, (to znaczy zrobić tak, by koniec sznurka wychodzącego z lewej strony był po prawej i odwrotnie), a następnie wziąć ostatni sznurek, który był uszykowany wcześniej, zawiązać na dwóch stycznych ze sobą sznurkach, i zacząć ponownie pleść oba końce naszego nowo zawiązanego sznurka ale tym razem przez środek mają oczywiście przechodzić nasze dwa styczne ze sobą sznurki, a nie tak jak wcześniej, jeden. (dobrze by było gdyby sznurki ze środka nie kręciły się ze sobą, tylko cały czas były w tej samej pozycji) Najlepiej nie zaplątywać zbyt mocno, żeby sznurki mogły się przesuwać. Kiedy już dosyć się zaplecie, należy zakończyć wiązanie.
Z obu stron naszego nowego zawiązania powinno wystawać po ok. 10cm sznurka (może odrobinę mniej, wymiary są podawane "na oko"). Na wystające sznurki dobrze jest założyć jakieś dwa mniejsze koraliki (po jednym na sznurek), jednak nie trzeba, równie dobrze można zrobić sam supełek, po prostu dodatkowe koraliki dają lepszy efekt.
A oto przykładowy efekt końcowy:


Mam nadzieję, że się podoba.
Ja sama wykonuję również wersje z zapięciem metalowym, ale to może przy okazji.

...Chciałabym na koniec dodać, że trudnię się wyrobem i sprzedażą takich bransoletek. Chętnych prosimy o kontakt.

....No i taka była praca mojej córki. Mi samej bransoletka tak się spodobała, że wzięłam ją dla siebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz